کانال های WeChat | یک راهنمای جامع و کاربردی
تیم WeChat سعی کرده است فضای اختصاصی جدیدی را منتشر کند که به نظر می رسد این فضا یک فید ویدیویی جدید را برای سازندگان محتوا، برندهای تجاری، مشاغل و افرادی که برای جذب مخاطبان جدید تلاش می کنند، فراهم کرده است.
هنگام طراحی استراتژی های جدید کانال های WeChat، سعی شده است ویژگی های زیر به عنوان فرصتی برای رشد در نظر گرفته شود:
رشد قابل توجه بخش صنعت فیلم کوتاه
محبوبیت روزافزون این رسانه
یک پایگاه اصلی و فعال برای کاربران به صورت ماهانه ( در سال 2020 WeChat در حدود 1.15 میلیارد کاربر فعال و 300 میلیون مینی برنامه روزانه دارد.)
-
معرفی کانال های WeChat
کانالهای 微 信 و微 信 视频 در WeChat چیست؟
این یکی از ویژگی های جدید WeChat است که به کاربران، اینفلوئنسرها و برند های تجاری اجازه می دهد تا محتوا های کوتاه را ایجاد و ارسال کنند و از طریق این برنامه در مورد برنامه های کاری خود به دیگران اطلاع دهند:
فیلم های زیر یک دقیقه
عکس (حداکثر 9 عکس پشت سر هم)
شما می توانید برای تکمیل پست خود موارد زیر را به آن ها اضافه کنید:
چندین هشتگ برای تعریف موضوعات
لینک حساب رسمی WeChat
موقعیت مکانی
مواردی که شما می توانید در کانال های WeChat به صورت آنلاین و آفلاین مشاهده کنید:
حساب ویدیوی WeChat
کانال های ویدیویی WeChat
کانال های微信
به نظر می رسد کانال های WeChat طوری طراحی شده اند که مانند یک برنامه ویدیویی که در آن سازندگان محتوا و اینفلوئنسرها می توانند پست ها را با فیلم و تصاویر در زیر حساب شخصی یا حساب رسمی خود به اشتراک بگذارند، کارایی دارند.
کانال های WeChat چگونه کار می کنند؟
این برنامه دقیقا مشابه یک برنامه ویدیویی چینی به نام Douyin (برنامه تیک تاک که در سطح بین المللی شناخته شده است) یا Kuaishou است. کاربران این برنامه به صورت بی نهایت می توانند تصاویر و موارد مورد علاقه خود را به دوستانشان ارسال کنند و همچنین محتوای سایر کاربران، اینفلوئنسر ها و حساب های عمومی را مشاهده کنند.
کاربران می توانند پست ها را لایک کنند، نظر دهد، یک پست را به اشتراک بگذارد و ناشر را دنبال کند.
گزینه های اشتراکگذاری:
با یک مخاطب به اشتراک بگذارید.
با یک گروه WeChat به اشتراک بگذارید.
در WeChat Moments به اشتراک بگذارید.
الگوریتم این برنامه به گونه ای طراحی شده است که محتوایی که شما به اشتراک گذاشته اید قابلیت این را دارد که نه تنها برای مخاطبین و دنبالکنندگانتان بلکه برای همه افراد فعال در WeChat نمایش داده شود. افراد از طریق کانال های WeChat قادر به کشف محتوا هستند و می توانند محتوای کاربرانی را که با آن ها در تماس نیستند و حساب های رسمی WeChat را دنبال نمی کنند، مشاهده نمایند.
بنابراین این به عنوان یک مسیر جدید برای افزایش بازدید در WeChat در نظر گرفته شده است، این در حالی است که این برنامه در گذشته به عنوان یک اکوسیستم نسبتاً بسته (از نظر تنظیمات حریم خصوصی) شناخته می شد. به عنوان مثال، کاربر WeChat از طریق گزینه ای به نام Moments می تواند تمامی محتوای کاربران دیگر را مشاهده نماید.
همین ارتباط با سایر افراد یکی از مزیت های اصلی کانال های WeChat محبوب می شود که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
در اینجا عواملی که نشان دهنده الگوریتم و نحوه توزیع نمایش محتوا برای کانال های WeChat است، آورده شده است:
تعداد لایک = محبوبیت
موقعیت جغرافیایی
امکان مشاهده فعالیت دوستان در کانال های WeChat
افراد دنبال شده
الگوریتم کانال های ویدئویی WeChat به منظور هماهنگی با علایق مخاطبین، به طور مداوم در طول زمان بهبود می یابد.
مکانیسم اشتراکگذاری
بعد از اینکه پست را در کانال ها با یک دوست یا در یک گروه WeChat به اشتراک گذاشته شد، مکانیسم اشتراکگذاری بسیار شبیه سایر برنامه ها و رسانه های اجتماعی است.
بعد از اینکه یک پست از کانال ها در WeChat Moments به اشتراک گذاشته شد، لینک آن در خود WeChat نیز به نمایش گذاشته می شود.
با کلیک روی موارد اشتراکگذاری شده مربوط به کانال ها، کاربر به یک صفحه جداگانه منتقل می شود که در آنجا “CTA” برای دسترسی به جدول زمانی وجود دارد.
نحوه ارسال محتوا در کانال ها
پیش نیاز: ثبت نام کنید تا بتوانید در کانال های WeChat محتوا ارسال کنید.
نحوه ثبت نام در کانال ها WeChat برای شروع ارسال محتوا چگونه است؟
در ابتدا شما باید یک حساب شخصی WeChat داشته باشید. بعد از آن می توانید با کلیک بر روی نماد دوربین در سمت راست بالای صفحه، برای ارسال درخواست دهید:
اطلاعاتی که باید هنگام ثبتنام به عنوان نمایه کانالهای خود وارد کنید به قرار زیر است:
اسم
شرح مختصری از خودتان
جنسیت
محل سکونت
پس از ایجاد پروفایل حساب ویدیوی WeChat، می توانید شروع به ارسال محتوا کنید.
موارد قابل دسترسی در کانال های WeChat:
لیستی از کانال های WeChat که دنبال میکنید.
لیست فالوور ها
تعداد بازدید ها
لیست تعاملات (نظرات، لایک ها، اعلان ها) کانال های WeChat خود
WeChat این ویژگی را به تدریج از بین می برد، بنابراین امکان ثبت نام برای ارسال محتوا در حال حاضر برای همه باز نیست:
مارس 2020: در مرحله آزمایش با برخی از مارک ها مانند لوئیز ویتون
فوریه 2020: امتیازات انتشار فقط به KOL گسترش یافت.
ژانویه سال 2020: ویژگی در تست بتا
نحوه ارسال
در حال حاضر، 2 گزینه برای ارسال ویدیو در WeChat وجود دارد:
ویدئویی با فرمت کوتاه آپلود کنید.
یک فیلم جدید بگیرید.
-
چگونه به بخش “کانال WeChat” دسترسی پیدا کنیم؟
2 راه برای دسترسی به این قابلیت وجود دارد.
استفاده از بخش Discover
این ویژگی از قسمت Discover در فهرست اصلی قابل دسترسی است.
کانال های WeChat زیر مجموعه بخش Moments است.
نحوه دسترسی به ویژگی های کانال ها چگونه است؟
بعد از مکانیسم اشتراکگذاری پست مربوط به کانال ها، به صفحه CTA در کانال مربوطه بروید.
-
چگونه می توان پروفایل کانال های WeChat را تأیید کرد؟
کانال های WeChat اجازه می دهند تا با پیوند دادن آن با یک حساب رسمی تأیید شده موجود، یک پروفایل جدید تأیید شود.
2 نوع سطح تأیید وجود دارد:
تایید شخصی
تایید اشتراکی
شرکت هایی مانند تسلا و لوئیس ویتون کانال های خود را ایجاد کرده اند.
نحوه تایید اشتراکی
- به بخش تنظیمات کانال بروید.
- با کلیک روی نماد “3 نقطه” به منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنید.
- با کلیک روی نماد “تأیید” فرآیند را شروع کنید.
- “تأیید اشتراکی” را انتخاب کنید.
- یک کد QR تولید می شود که مدت انقضا آن 1 ساعت است.
- مدیر حساب رسمی تأیید شده (نه یک اپراتور حساب رسمی) باید کد QR را اسکن کند.
- کار شما انجام شد.
نکته مهم در اینجا اسکن کد QR است.
- به روزرسانی ها و جدول زمانی در کانال های WeChat
بهروزرسانیها | تاریخ | |
Louis Vuitton اولین برند لوکس است که در WeChat کانال راهاندازی کرده است. | مارس 2020 | |
این ویژگی به تدریج پخش می شود. از آنجا که این ویژگی هنوز در آزمایش بتا است، در حال حاضر فقط برخی از کاربران قادر به مشاهده و یا لذت بردن از این عملکرد هستند. | ژانویه 2020 | |
Technode | این ویژگی در مرحله آزمایش داخلی است. | دسامبر 2020 |
منبع: